[경제] 마이크로소프트의 기업문화 변신
마이크로 소프트 / 마이크로소프트의 변화 / 영업직 문화 변경
new case study by Herminia Ibarra and Adam Jones of London Business School (LBS).
In large part the success has resulted from a shift away from a focus on the Windows operating system and towards Azure, Microsoft’s cloud-based services offering.
It involved a willingness to let programs run on Apple and Android smartphones,
이런 방향전화에 기업문화의 변화가 필요했는데, 이것에 관한 case study 를 했다.(case study by Herminia Ibarra and Adam Jones of London Business School (LBS).)
(역: 여기의 내용은 거의 영업과 관련된 기업문화 인 듯 하다.)
매출의 발생이 다르다. 이전에는 계약해서 팔면됐지만, 클라우드는 사용하는 동안에만 지불한다. --> 세일즈 팀의 새로운 방법이 필요해졌다.
마이크로소프트의 기업문화 변신
MS 의 기업문화 변화 - 세일즈팀 관련
Microsoft(MS) 가 클라우드의 시대에도 잘 살아남고 있다. 가장 주요한 이유는 전략적인 방향의 전환을 잘 했다 이다.new case study by Herminia Ibarra and Adam Jones of London Business School (LBS).
In large part the success has resulted from a shift away from a focus on the Windows operating system and towards Azure, Microsoft’s cloud-based services offering.
It involved a willingness to let programs run on Apple and Android smartphones,
이런 방향전화에 기업문화의 변화가 필요했는데, 이것에 관한 case study 를 했다.(case study by Herminia Ibarra and Adam Jones of London Business School (LBS).)
(역: 여기의 내용은 거의 영업과 관련된 기업문화 인 듯 하다.)
매출의 발생이 다르다. 이전에는 계약해서 팔면됐지만, 클라우드는 사용하는 동안에만 지불한다. --> 세일즈 팀의 새로운 방법이 필요해졌다.
- First, staff had to understand how customers were using cloud-based services, so that they could be encouraged to use them more. This required 5,000 specialist hires.
영업사원들이 고객이 어떻게 클라우드를 사용하는지 , 그리고 고객들에게 어떻게 클라우드를 더 사용하게 할 수 있는지에 대한 이해를 시켜야 했다. - Second, to permit existing sales staff to concentrate on attracting and retaining customers, they had to be relieved of some duties, such as preparing sales forecasts.
고객을 끌어오고, 고객을 머무르게 하는 것에 더 집중했다. 그래서 이전에 하던 '예상매출'등을 준비하는 의무, 여름쯤에 행해지는 mid-year review 등을 감소시켰다. - Lastly, salespeople needed an incentive to put in the work to flog the new products, which were potentially less lucrative for them than the old fixed-term contracts. This involved a greater use of performance bonuses.
클라우드를 사용하게 하는 것이 판매직에게는 잠재적으로 덜 매력적이다. 그래서 이 새로운 제품을 더 팔게 하기 위한 인센티브가 필요했다. - 측정도구를 사용해서 직원들이 어디에 얼마만큼의 시간을 쓰는지 분석했다.
- 매니저도 반복적인 관리일 들은 기계에 좀 더 맡기고, 직원들과 이야기를 하는 것에 더 집중했다.
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